Molle ♥

NU ska jag skriva om Molle och våran historia!
våran saga  är inte speciell häftig precis, men det är ganska bra endå, på sitt sätt liksom :3
Jag rider ju i rimbo varje onsdag och det var då jag började rida Molle.
Jag fick honom en vanlig dag där liksom, jag trodde han skulle vara envis och jätte seg.
right, han var seg, VÄLDIGT!
men inte alls envis, allting flöt på och det gick bara bättre och bättre.
då red jag även i en hoppgrupp på fredagar, så då hoppade jag honom då också.
sen hade vi pratat om att skaffa en foderhäst.
vi åkte och provred en haflinger, jätte fin men det gick inge bra för oss..
sen frågade vi min ridlärare sara om hon visste någon häst som vi unde provrida.
och hon sa ju såklart Molle, han var jus eg och så, en bra första ponny liksom ;)
så vi pratade med ägaren och så och sen köpte vi honom.
Den bästa dagen i mitt liv.
Min kompis och hennes mamma följde med och hämtade honom, då vi inte var så erfarna.
han gick raka vägen in i transporten och vi åkte hem.
när vi kom hem var han jätte spänd, såklart!
hade aldrig varit där ju, nya hästar, nytt stall, NYTT!
det var tidigt på dagen, eller typ 11-12.
han fick ju stå i stallet, red inte.
dagen efter tror jag vi gick på vägarna eller red.
men iaf dagarna gick och jag tor jag var den lyckligaste tjejen i världen, eller jag VAR det!
den fina ponnyn jag fick.
DÅ hade jag inga mål med honom såklart.
jag visste inte ens att vi skulle komma så långt som vi har kommit!
jag hade honom i kanske 2 månader innan vi började hoppa, för det var ju typ snöstorm hela tiden?!
vi hoppade inte så högt typ 60 som högst, haha.
Hoppade i rimbo en onsdag och jag hoppade 70 cm första gången, haha..
I dressyren gick det inte så bra..
han var jätte stel och jag var inte speciellt duktig då..
men efter all tid har det bara gått uppåt.
i sommras fick Molle fångvarningar..
not so god.
han hade haft fång förr förra året, så vi var extra snabba med medecin så han fick inte fång i sommras! :D
HAPPY GIRL!
men ja..
i NU läget så ligger vi bra på allt tycker jag!
I dressyren har han blivit jätte fin, ska t.o.m tävla dressyr nu någon gång i år har jag bestämmt! ;)
inte för det kommer gå så bar menmen!
I hoppningen har vi börjat tävla, förra året.
som högst har vi hoppat 85 cm :D
desto högre desto roligare men han kan stanna lite..
men höjden spelar ingen roll för mig, det ska bara vara KUL!
kommer bli synd när jag måste lämna honom...

detta var våran saga!
Om ni inte gillar den, skiter jag i, men det är min saga, underbar för mig!


I sommras ♥






80 cm ♥


MIN söta ♥



det är vi och det ska vara vi ♥



Kram Lina ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback