Kim

Hej! jag heter Kim och är en av dom 6 som kommer blogga här! :D
Jag är en väldigt glad tjej med sveriges sämsta humor ;) mina intressen är såklart hästar och att fota.
Älskar att fota och har en systemkamera (canon eos 55D) Jag kommer också göra designen till bloggen, för hoppnings vis blir den klar imorron :D
Jag är en tjej på 15 år och är mest intresserad av hoppning, men håller på med NH och trickträning också.
Första gången jag satt på en häst va när jag va 10år, då satt jag på min egna häst.
Innan det va jag helt ointresserad av hästar och typ hatade de (?) men nu är dom hela mitt liv<3
Under mina 5 år med hästarna har jag nog haft runt 14 hästar ;D
Ska uppdatera väldigt ofta här! men mig hittar ni också på min egna blogg: www.Ponniejumper.blogg.se <3
Har även 4 hästar just nu :D  och tänkte skriva lite om dom nu! :D

OCH jag älskar rosa!!! :D(har allt till min häst i rosa, förutom sadel xD)

Monaster Boice
En d-ponny valack imp ifrån irrland, okänd härstaming/ras född 92 :D
Han är en grym ponny och är super pigg, ibland lite för pigg och stannar inte altid ;D
Men Boice tränar och tävlar jag hoppning upp till LB men tränar ju klart högre, typ LA/MSV  :D
I stallet är Boice den mest underbara ponny du kan tänka dig, han står nästan altid utan grimma och lyssnar mycket på vad jag säger :D
Men han är sjukt pigg att rida och stannar aldrig för ett hinder :D han älskar allt som man kan göra med han, galopp, dressyr, träng, hoppning, nh, trick och ja allt! :D
Exzentriks Nässla
Är en b-ponny som jag har på foder, har haft henne sen höstlovet 2011 ;)
Det började med att jag lånade henne och hennes föl sommaren 2011 och skulle rida in odm båda, Nässla va skitduktig och vi kunde galoppera efter bara en vecka ;)
Sen så bestämde vi med hennes ägare att jag skulle ha henne på foder så hon kom tillbaka till oss på lovet :D
Hon är 9 år och sen inriden jag vet, men hon va ändast avelsto och utställnings häst innan, :D
JUst nu hålle jag på att utbilda henne i hoppning och har ett mål att starta LD på henne på en lokal tävling :D
Nässla älskar också att lära sig nya tricks, just nu kan hon bara skrapa med hoven, men fler kommer ;)
Ofsi och Eldir
Det är två islanshästar som bor hos min pappa, dom rider jag inte speciellt ofta men det händer ;D
Dom båda är c-ponnysar och gymt roliga båda två!
Eldir är lite mer svårriden men han är klart min favo av dom! han kan också stegra på komando! :D
Ofsi är den nyaste av dom två, väldgit pigg ;) men det är eldi med :D
Båda är födda i sverige och jag vet faktiskt inte hur gamla de är, men runt 12 :)
dden ljusbruna är Eldir och den mörka är Ofsi!

Kommentarer
Melina

Gud så söta! :>



Blogg: http://goldenhorses.blogg.se/
2012-01-10 @ 20:25:15
NellyGalasso

Hej !

Vart köpte du det rosa tränset ? ;') ;*



2012-01-11 @ 21:43:40


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback