Kim- Regn!

va precis ute och red i regnet, inte mysigt!
Red med overall och onepiece ;D hehe så kalt var det inte iaf, Tänkte rida barbacka på Nässla men hon va så blöt så hon fick ett ländtäcke och en sadel ;) men hon va super duktig iaf, red en vanlig sväng ut :)

Och så red jag boice efter, han va pigg som vanligt men duktig ändå, vi galopperade på galoppängen och hoppade granen men bara på typ 80, för han va lite för dragig för att hoppa det högsta+ att det är dålig mark så vill inte hoppa så högt ;)
Men nu ska jag ställa om Boices vanor lite, när vi rider ut brukar det vara 80% galopp, 10% trav och 10% skritt bara för att han ska få galoppera av sig som han älskar så mke ;) Men det är också av galoppen på hemvägen han blir så sjukt het av.
Så har ändrat och tänker rida som vanligt på ditvägen men på hemvägen typ 10% galopp, 45% trav och 45% skritt :) funkade kanon idag!
Det svåraste för Boice är att tarva och inte fatta galopp på hemvägen, han gör allt för att galoppera och hur mycket jag än saktar in så förstätter han (han kan stå stilla o galoppera xD)
Men nu börjar han bli mycket lydigare! travade jättefint på hemvägen!
Bästa ponnyn!<3


haha tänkte klaga lite på mina stora problem xDD
JAG HATAR HALLSTA-BUSS!
Usch vad jag hatar dom, dom förstör mitt liv.
Först så vart vi hämtade kl 7 på gårdsplan, visst okej det funkade men va ändå tidigt eftersom vi börjar 8, så fick sitta i skolan o vänta 45 min innan den börjar..
Men nu så har dom ändrat så vi ska vara nere vid asfaltvägen kl 7 på morgonen, och det är 2 KM!! :D tar 25-30 min att gå med min minsta lillbror, så enligt dom ska jag gå upp kvart över 5 för att sen gå till bussen halv 7 ;O idioter!

Men sendå, tänk om jag inte ska åka buss, men min lillebror ska. han är 6 år och kan inte gå den mörka vägen på morgonen själv ..
+ det värsta är ju att efter skolan så tar det 1 timme för mig att komma hem, i vanliga fall tar det 10 min att åka.
Men bussjävlen ska ju åka runt hela sverige innan dom lämnar mig...
Så hallstabuss har gjort min skoldag till 10 timmar ist för 7 :S

Men nu ska jag gå och baka! :D

//Kim
(ska också göra // skyltar och ändra lite i headern )

Kommentarer
fia

kommentera gärna mitt inlägg om att ridskolorna vräks!

Skulle betyda mycket för mig!



Blogg: http://jagridervadgordunu.blogg.se/
2012-01-12 @ 19:58:12


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback