Olivia - aldrig mer

Srry , för dålig uppdatering men har inte haft någon motivering till att blogga men nu jäkla ;)

Är hemma o sjuk idag , måste verkligen må bättre imorgon för då ska ja o emma sticka till vinslöv o träffa emmas kille :)

Dressyrträningen i tisdags gick bra. Hon vart riktigt taggad i början men sen lugnade hon sig. Hon gick riktigt fint mot slutet och sånt. Ska nog ner en runda till ridhuset idag och träna lite dressyr.

Har iaf bestämt att inte rida ut på Cindy mer. Tänker leda henne eller be nån annan rida ut på henne för kommer verkligen aldrig mer rida ut på den lilla bomben. Ska jag vara ärlig så vågar jag faktiskt inte. Känns hur fånigt som helst att inte våga rida sin egna häst men hon är så jobbig. Blir riktigt rädd för henne när hon börjar tramsa. För hon e inte rädd eller så hon är bara lite trotsig. Och sen hon stegrade så högt så jag ramla baklänges ner i taggtråd så försvann all min förtroende för henne. Jag blir alltid osäker när jag rider ut på henne för helt plötsligt bara ställer hon sig eller slänger dig åt sidan och sparkar bak och ut. Att rida ut på henne är inte roligt , bara jobbigt och läskigt så tänker inte rida ut mer. Vill inte känna mig rädd varje gång jag ska rida ut på henne , det blir ju jobbigt för Cindy också för när jag blir rädd blir jag sur och då blir ju Cindy stressad.

Ska börja träna henne mer från marken så jag får tillbaka mitt förtroende för henne och att hon får tillbaka sitt föroende för mig.

Jaja , nu ska jag ta en kopp te och bädda ner mig under en filt och kolla en film. Uppdaterar mer under dagen, :)

Vi har alltid varit lite oseriösa o oss går det fan nte att ändra på ! ;)


Kommentarer
Kim

krya på dig och hoppas det går bra med dig och Cindy:)

kram :)



Blogg: http://skyggni.blogg.se/
2012-02-02 @ 15:24:49
Rebecca Gumse

Krya !:))

Inte kul då de blir så mellan sig och sin häst :(

hoppas de fixar sig !:)



Blogg: http://beccagumze.blogg.se/
2012-02-02 @ 20:01:28


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback