Lina - Idag

hej!
tänkte skriva hur jag red idag! :)
jag red ut själv då jag inet hade något sällskap..
red gamlalandsvägen oh det gick ganska bra.
när vi red dit så var han rädd för en pressäning som fladdrade liiiite..
först stannade han och ville INTE gå förbi!
sen vände jag hans huvud bort så han kollade åt andra hållet och då gick han jätte bra.
mötte ett rådjur och då gjorde jag likadant och han kollade inte ens på det, eller blev iaf inet så "uppspelt" ;)
det rekomenderas vekligen!
för om en häst är tiitg/rädd och man vänder huvudet bort, eller om man ställer den mot andra hållet, går det mycket bättre att gå förbi saken den är rädd för, det funkade iaf super på Molle! :D
men sen så var han taggad och sprang iväg direkt när jag bara skulle trava, toker.
så vi tränade mycket på att stanna och sakta av.
sen kände jag att han blev ganska lugn och då började jag galoppera lite.
han drog iväg lite och höll på med huvudet...
sen så fick jag honom att gå ner på tygeln i galoppen.
men sen så var det lite för kul tyckte han, för han drog först upp huvudet och sen så bocade han lite.
då fick jag upp huvudet på honom och då blev han lugn och började släppa i munnen igen! :')
fast han hoppade lite och gjorde några glädjeskutt!
sen travade jag lite och han var pigg..
travade med ganska långa tyglar så han sträcker på sig och söker sig neråt!
sen så skrittade jag av i typ 20 min, hela vägen hem!
han gick med långa tyglar och fick bara sträcka på sig.
najsbajs!
han var sjukt mjuk även fast han höll på! ;)
jag har inet så mycker mer att skriva helt enkelt!¨
så vi ses! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback