Lina - hoppträningen

Hej, tänkte skriva om hoppträningen i torsdags!
Han var jätte pigg som var väldigt bra.
När vi började trava fram på volten skulle vi öka på "öppnadelen" och hålla tillbaka så mycket som möjligt på "stängdadelen", på att öka gick bra, han bjöd på och började släppa i munnen men han var lite för framåt så jag fick knappt tillbaka honom på stängdadelen men sen gick det bättre.
I galoppen bjöd han på och lyssnade jätte bra! :)
Så hoppade vi fram, vi skulle travhoppa ett litet skutt och sen svänga i en båge till ett annat hinder, han drog iväg efter skuttet mot andra hindret, det var jag inte beredd på!
Men sen fick jag tag i kontakten och då hoppade han alla hinder klockrent förutom ett!
Det låg kanske på 80-90 och vi skulle börja i cavalleti och sen svänga i en båge till oxern som var på 80-90 då drog han mot hindret och jag hade inga ben på honom så han drog på sidan.
Sen andra gången var det samma sak igen.
Då skulle jag göra halvhalt i mitten av bågen som jag inte klarade av för han blev för stark..
Sen sista gången kände jag, NU ska jag över!
Så jag hoppade det och det gick skitbra!
Sen rullade allt bara på, han hoppade som en klocka och gick skit bra!
När vi skulle hoppa banan gick allt skitbra, jag hade kontroll och han hade underbar bjudning!
Fast han bockade lite och hade lite kul under hela lektionen..
Jätte stolt över honom endå!

Tyvärr inga bilder elle filmer..


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback