Ida!

Det är väl dags för mig också att blogga ;)
Jag heter Ida Hansson och jag är 15 år, född den 4 januari 1997.
Jag är oftast en ganska glad människa som tillbringar min tid antingen i stallet, skolan, framför datorn eller framför kameran! :) Jag använder mig av en nikon D3000 men ska köpa en ny när jag har råd!
Jag började rida när jag var 7 år, då red jag på en gård på en shettis, jag red där under ett år innan jag började på ridskola. Efter ett år på ridskolan så skaffade jag och min syster en häst och delade på. Ponnyn vi skaffade var en B-ponny på 126 cm, Othello III hette han men kallades Otto. Min syster växte ganska snabbt ur honom så han var min egna i 3 års tid. Sommaren 2010 fick han fång för andra sommaren irad, men denna gång fick han somna in bakom stallet.
Efter vi tagit bort honom var jag skötare på en C-ponny valack. Honom red jag 3 dagar i veckan. Han heter Puh och är en connemara född 1988. Honom började jag rida dagen efter vi tagit bort Otto, då jag kände hans ägares dotter mycket bra och jag ville ha annat att tänka på. Jag red även en shettis under tiden jag var skötare på honom.

Den 23 november fick Puh flytta hem till vårat stall där vi även står idag, Puh var då min heltidsfoder ponny. Men i slutet av juni lämnade vi tillbaka honom.  Pga av vi hade köpt en annan ponny till mig.

Den 11 juni 2011 åkte vi och hämtade min nya ponny. Vi hade köpt honom osedd från Estland, så en transportkille hade kört upp honom till Stockholm där vi åkte och hämtade honom.
Hans namn är Attur, och honom har jag kvar nu. Han är en Estnisk ponny född 2007. Han är igentligen en korsningsponny, Mellan Estnisk ponny och arab, men arab sidan kommer bara upp ibland :)
Han är oftast ganska lugn i ridningen. I hoppningen blir han het och stark. I uteridningen är han ganska pigg, och väldigt tittig, och han är inte trafiksäker. Och i dressyren är han en ängel (oftast...).
I hanteringen är han ganska barnslig, han måste kolla vad allting är och är bufflig och han inte stå stilla. Han ska veta vad exakt allting är och hör han det minsta ljud måste han veta vad det är.
Mitt mål med honom är att börja tävla och klättra upp i klasserna med honom, i både hoppning och dressyr.
Hoppas ni vet lite mera om mig och min underbara ponny nu ! :)
/Ida
trickträning håller vi på med också :)
första hoppträningen!
skutt :)
jag och puh, min förra foderponny.

Kommentarer
Rebecca S

vad härligt! du har sån tur som har egen ponny ;) sjukt fin också! :) ni är riktigt fina ihop! <3



2012-01-22 @ 21:02:15


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback