Ida - Förlåt!

Hej! :)
Mitt andra inlägg i denna blogg då.. Hehe..
Jag har inte haft någon dator under veckan, nu lånar jag pappas jobb dator sålänge. Men nästa vecka är jag hos mamma och där har jag en fungerande dator! :)

Jag hopptränade i torsdags.. Vilket gick som det gick.. När vi kom in i ridhuset så hoppade jag upp och skrittade runt lite, han var helt galen.. Han kunde inte skritta, antingen steppade han eller travade, han halvstegrade sig och ja.. Men sen när vi började trava lugnade han ned sig och blev normal..
Vi började hoppa ett litet kryss och ett vanligt hinder. Det hoppade han jätte bra och var super duktig.
Sen så hoppade vi en kombination, med ett galoppstrång i mellan. Hindrerna låg väl på 50-60 kanske, kommer inte ihåg. Första gången hoppade han det första hindret men smet förbi det andra, det var mitt fel då jag var helt okoncentrerad..
Andra gången gick det bra.. :)
Resten av träningen så vägrade han att hoppa en oxer som låg på 60-70.. Så min tränare fick lägga ned hindret så lågt tills han slut hoppade det.
När vi hoppade banan så skulle vi hoppa kombinationen fast åt andra hållet, och han vägrade att hoppa det, han ville inte ens trava över det när den låg jätte lågt. Så jag skrittade över det en gång och sen kunde han trava över det.
Jag var inte alls stolt, jag red som en säck potatis.. Seriöst, jag red kasst.. Jag håller mig verkligen till dressyren, hoppningen är inte min grej..
Men min tränare tyckte han ändå var duktig som hoppade det mesta, och tyckte att det kommer gå bättre, och att det är jätte bra att han ändå får komma ut och träna. Och så tyckte hon det var bra för en 4a åring som inte hoppat alls mycket, och han är även väldigt rädd för att riva, det är därför han kan stanna, för att han är rädd för att komma fel och riva.

Men jag är stolt över min lillkille :)

/ Ida
(Har inga bilder, sorry!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback